Linnéa är snäll inte fjäskig!


Så då var manb hemma från jobbedag nummer två denna veckan. Har precis ätit lite god kvällsis och tittar på Scrubs nu, En av mina favoritserier. Är inte så mycket för serier annars då jag nästan aldrig kan följa en serie för mitt treskift men Scrubs är nästan ett MÅSTE efter em skiftet.
Dubbelavsnitt sen vet man att det är tid att gå och lägga sig.
Planerna för idag gick bra, jag hann med nästan allt förutom att börja på tavlan...får göra lite i morgon innan vi åker till banken för att skriva på lite papper (husköp är tydligen uppbyggt från grunden med papper)
Men men det går ju fort. Sen iväg till jobbet för ett personalmöte...bara det inte innebär varsel!! Sist in, först ut eller hur man nu brukar säga? isof. får jag nog hoppas husköpet..

Jag var föressten snäll idag, extra snäll.
Jag gick in till min chef och sa precis vad jag tyckte om honom. Vissa, eller MÅNGA på jobbet skulle nog ha tagit det som fjäsk men jag ville verkligen bara berätta för honom hur bra jag tyckte han gjorde sitt jobb med tanke på all press uppifrån och allt, oftast "vuxendagisfasoner" från produktionen . Han är en bra chef och han gör ett mycket bra jobb. Och precis som jag vill höra att jag är bra ibland, eller fin eller snäll, rolig..whatever egentligen, bara det gör mig glad, så tycker jag att han borde få höra det också.
Jag tycker om att göra andra glada, speciellt när man inte behöver ljuga om det. För det gör jag aldrig. När jag säger vad jag tycker om någon eller något så menar jag det. Och jag säger det för att folk ska få veta hur bra dom är eller ser ut. Man måste bli mer "osvensk" i sitt förande mot andra människor tycker jag.
Ser man en söt tjej på stan med superfint hår så ska man gå framoch säga det till henne istället för att råglo och titta ner på henne av avundsjuka!
Tyvärr tänker inte alla som jag...

Vi borde tänka om!
BLI SNÄLLA MOT VARANN!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Linnéa! Fortsätt så men bara när det gäller de snälla sakerna..för att vara rak och säga vad man tycker i alla lägen är inte okej, man kan ju såra någon och det är inte kul! Men alla behöver få veta att de är fina, snälla, duktiga ,söta osv...och DU är snäll ,vacker, duktig och kan gö´så myckäää´..och jag ÄLSKAR Dig för den du är!! PESIS så som du är...bara det att du blev stor alldeles för fort, alldeles för fort...Fast du var ju stor redan när du var liten även om du är liten när du är stor...om du fattar! KRAMAR!!!

2008-12-10 @ 22:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0