Godmorgon vuxna människa!

Dags och vakna..eller snarare sova om sanningen ska fram. Har rpecis gått av mitt 12timmars pass. GOTT med övertid, mer pengar till jul. Dessvärre är jag inte trött?!?!!! Kommer bli en lång morgon och tyvärr en segare dag.

Men dags och vakna är det nog ändå för lilla mig.
Jag ska bli BILDAD! vuxen helt enkelt. ( haha tänker ni) men nu så har mitt vetvilliga ego kommit fram och nu ska målen snart överskridas. Jag har en liten lista:

1. 2st engelska böcker än inköpta för inläsning och förbättring av min engelska.
2. 1st. historiebok lånad ( EPOK heter den) ska läsa mig till hur 1a världskriget och den franska revolutionen gick till..
3. Jag går på vattengympa ( kanske mer ett tantpoäng där men ändå ett steg närmare vuxenlivet)
4. Jag ska bli mer noggrann! annars kan man kanske få avgå....både från jobb och sitt liv.
5. Jag ska, eftersom jag inte kom in på min utbildning, läsa upp mina gymnasiebetyg via komvux. Ska få till det med att fortfarande jobba.
6. Jag går på akarellkurs..jojo


Listan är inte fullbordad försen jag vet vad bl.a en reporänta är och hur man ger svar på tal lika fort som en omogen kommentar fälls. och jag vet fortfarande inte hur en offsideregel fungerar!!!??

Ha en trevlig helg och " bow for me ladies and gentlemen"!!

Kommentarer
Postat av: någon med mål i livet kvar trots flera vuxenpoöng

Hej hej...Ja det är alltid bra att sätta upp mål i livet, men försök klara en sak i taget så brukar det gå lättare att komma fram..Själv har jag ett stort mål framför mig...att få bort att gumfläsk och det så fort som möjligt,har köpt en "crosstrainer" för att komma igång med träningen på allvar...promenader o simning ska varvas med ett pass på den två-tre ggr i veckan..Att ge svar på tal borde du kunna då du tillhör den "Karlssonska släkten" Där finns ju ett flertal som kan den konsten..du får gå i lära hos morfar,moster o morbror Ronnie annars..;) Här har du något enkelt att läsa på ifall det nu är något att kunna...själv har jag aldrig behövt just den kunskapen...Kram mamma

Regler - Offside

Varför blir det offside?

Det blir offside när en spelare är närmare motståndarlagets mållinje än både bollen och den näst sista motspelaren.

En spelare som befinner sig längre fram än bollen på motståndarnas planhalva, måste alltså ha minst två motspelare mellan sig och mållinjen då bollen spelas.

Vad händer då det blir offside?

Domaren blåser av spelet, och det försvarande laget får slå en frispark.



2008-11-16 @ 19:51:16
Postat av: Stavningskontroll

Hello again!

Bara ett litet påpekande... Det heter förrän..inte försen..för sen kan man vara om man inte kommer i tid..:) och det fattas ett v i akvarellkurs...;)

2008-11-17 @ 19:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0