Hej! Mitt namn är Miss Bitterfitta!

Kalla Mig gärna det, för det är vad jag är. Som jag känner mig, mot allt och alla.
Grinig och sur, tvär och dum.
Inte många kan få mig på ett bra humör just nu. Vet inte riktigt svaret på varför egentligen men det är nog stressen för jul och kommande framtid. Jag vill bara krya tillbaka ner under täcket, ligga där hela dagen och lyssna på regnet utanför, ( detär så rogivande), tända ljus och dricka te, göra en hemlig koja och sitta inne i den alldeles ensam och sura.

Största smällen får väl Conny ta, men som jag känner nu så kan han gott ha det. Fast han egentligen inte har gjort något så gör min bitterhet att jag inte alls känner någon skuld för att vara sur på honom. Han med sin perfekta julfamilj!!

Låt mig vara sur och tvär för jag tror att alla behöver vara så ibland och kunna utagera det och få folk att förstå att man nog egentligen inte menar riktigt allt man säger.
Det är aldrig bra att stänga in känslor. Så låt dom flöda!

Over and out



Kommentarer
Postat av: Ujujuj

Lilla gumman! Låter inget vidare men jag FÖRSTÅR hur du känner..Sur kan man få vara men aldrig bitter, det är inte bra..sura lite du så ska du se att du mår bättre snart..och låt inga oförätter eller "perfekta människor-som du är avundsjuk på- få bygga bo i ditt huvud...låt dem flytta in men maka ut dem igen genom att tänka: "Jag önskar dig god hälsa och ett lyckligt liv"..oavsett vad de gjort dig..de stjäl energi från dig annars...

Och VAD exakt är det för fel på din julfamilj då? Är inte den perfekt för dig? Hur vill du ha det då? Du vet ju att allt fröändras och att utveckling är nyttigt,,,barndomens jular är barndomens nu kommer vuxenlivets...med nya rutiner...lite gammalt, lite nytt är alltid bra...KRAM ditt lilla surkart..och le mot världen så ler världen mot dig...S...;)

2008-11-19 @ 13:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0