Lördags funderingar

Lördag.

Ska iväg och jobba 12timmar igen. Sen på söndag IGEN.
'suck' Men det är ju bra pengar sen.
Tittade i min kalender och insåg att jag har jobbar varenda helg nu i November. Det är inte dåligt. Men så trött jag är på det. Ska faktiskt bli skönt att ha alla helger i December lediga, även om dom inte är fria från saker att göra, snarare tvärtom.

Julen ska nog också bli bra. Men den får bli här nere i Laholm. Vill inte åka upp själv, halt och mörkt å så.
Men jag kommer sakna mammafamiljen! satt och tänkte på dom igår och känslan av saknad var stor! Davids lockiga hår, Erics målbrott,mammas kramar och Thomas bra råd om livet.
Det är svårt ibland att vara så långt ifrån.
Det är svårt att växa upp.

Vi ligger just nu mitt i en budgivning om huset. UNDERBARA HUS!
Allt är jättespännande. Hus är en stor sak för mig. Ett hus ska man bara köpa om man ska bo där länge länge och skaffa barn och ...allt det där "vuxna". Det känns fantastiskt men jag kan inte låta bli att känna en liten oro.
Hur blir framtiden? Hur fungerar allt? Kommer det vara jag och Conny resten av livet nu? (panik)
När får jag träffa mamma igen?

Det är svårt. Belive me!
När jag var elva flyttade jag ner till Laholm, dit min pappa hade flyttat efter separationen från mamma.
52 mil från släkt, vänner, familj, trygghet. Från allt.
Började om. När jag var elva. ´Då är man inte så stor, inte så mogen för en nystart helt ensam, eller ja pappa fanns ju men jag startade ju om själv. Allt har ju gått bra, och går bra. men ändå. Jag gjorde det då och nu är jag så jävla rädd för att ta nya kliv. Jag vet inte om jag har så mycket kvar i Avesta men längtan efter närhet till min familj där är så stor så..
ja....men vem vet? Jag kanske kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0