Mamma Mia! och pappa på ett hörn

Nu har jag precis kommit hem från min underbara bästis!
Hon föreslog en myskväll o veckan och det blev av ikväll.

Vi började med att äta bakpotatis med hemmagjord skagenröra, sallad m. gurka, tomat, isbergssallad,passionsfrukt,avocado, citron och inlagd vitlök. MMMM! så gott det var. vi tog även en cider till det.
Detta åt vi i tvrummet, sen bar det upp till sovrummet för att se Mamma Mia! och ostbricka under ett stort duntäcke i en stor stor säng med massa kuddar!
 Vilken underbar film! Ni måste se den. Man blir helt lyrisk, bra musik som man känner igen såklart, Superduktiga skådespel av bra skådespelare, härliga bildval och vyer. Jag är SÅLD! ska lätt önska mig den i Julklapp.
Vi hade en jätte mysig kväll. Som bara vi två kan.
= I love you Sanne=

Passade även på att låna lite verktyg av Kalle idag. Jag skulle ta tag i mina bilproblem och tänkte byta mitt bilbatteri, men visst fan är det torks istället för vanliga skruvar på skyddet för att ens få av batteriet. Kasst! så nu har jag verktygen här och i morgon blir det Linnéas meckar dag.!
Allt som allt. Och här är min önskelista


1. Mamma Mia!
2. En RIKTIG "snickare" alltså en RIKTIG verktygslåda, ....morfar...*flirt flirt*
3. Pengar
4. En digitalkamera, en sån som Malin har för min fungerar inte längre.
5. Roliga presentkort.
6. Att jag kjommer in på min utbildning.
7. En fin personlig dikt...hade varit uppmuntrande att ha.
( har iof. en hel massa som jag fått av min mor, dom sitter på kylskåpet, ligger vid sängen, i väskan,lite överallt där man kan behöva ha dom för att ibland uppmuntras)

å EN sak till bara:
ett grymt roligt citat från min Pappa, dom som känner honom väl vet att detta är sjukt kul m. tanke på hans ålder och hans vett ( läs: inget alls)

Eric och min pappa satt och pratade om översättningar så Eric börjar lite smått att översätta saker, pappa vill hänga på så han drar till med:

- Men basement ( pappas uttal: Bäjsmen), det blir ju "källarmannen"??
-Pappa, källarmannen? ( Eric tittar extremt snett på pappa)
-Ja? base-källar, men-mannen, källarmannen.
-Men vadå? så om du säger "car", blir då "ca" ett "bi"?
-Nej alltså: ( och här gestikulerar pappa brett med händerna åt varsit håll) Base-källar, Men-mannen.
( han hade ett sjukt roligt uttal på källarmannen med som var lite av en osvensk brytning)
- Men åh! du är ju så fett keff...lägg ner!
-Äh det är ju DU ( pekar hårt mot Eric) som inte fattar något...suger fett.
sen går pappa iväg nynnandes "källarmannen" med en viss gestikulation till.

HAHAHA! så underbart rolig eller trög han är. men vi skrattade. Tack för den pappa. Ingen får mig att skratta så på så konstiga förklaringar som du har till det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0