Måndag

Idag var första dagen på jobbet efter min vintersjuka. ( hoppas det var den sista för i år)
Gick ganska bra, kändes skönt att komma in i sin vardag igen.
Efter det åkte jag ner till Conny som var på sjukstugan,åkte till Sanne, tog en kaffe och nu är jag hemma, väntar på att maten ska bli klar. Det är som Conny som lagar idag. Mer regel än undantag nuförtiden, ganska skönt för jag har tröttnat på mitt kök, och när jag tröttnar på ett kök så är det inte roligt att laga mat i det.

Hör att han sitter och tittar på skrotnisse på barnkanalen, hmm får mina tankar till när jag var liten. Jag gillade verkligen VERKLIGEN inte den serien. Dom ser så hemska ut, och speciellt ett avsitt med någon helikopter och en jordbävning...ursh! tror tillochmed det låter som om det är just DET avsnittet idag...illa.

Det börjar redan bli mörkt ute, mysigt. Mindre mysigt  tjugo över fem på morgonen, skrapa rutan å kallt å immigt i bilen.
Som tur är så kör Tomas på fmveckorna. Bra med samåkning ibland. Så slipper ju jag frysa när jag kliver in i bilen.

Jul snart också. Undrar vad alla önskar sig. Hade varit bra å veta det nästan redan nu så man kan börja inhandla så smått.
Om detens blir några klappar alls...bilen taralla mina pengar, laga, service och nu när jag varit sjuk har jag ju inte hunnit med att laga den andra bilen ( jag har två) så nu är den visst avställd...tusan. Hur "ställer man på " en bil igen??
Blir väl ännu ett vuxenpoäng på det när jag får veta svaret. Samlade på mig ett poäng förra helgen, då jag bytte oljefilter, olja och skruvade ut luftfiltret på golfen. Kalle hjälpte mig iof. men nu vet jag iaf. hur man gör.

                                       Linnéa - Vuxenvärlden
                                             6    -         2

( vet fortfarande inte vad amorteringar och hur en offsideregel fungerar)

dom andra sex poängen är för:

1. Matkonto med tillhörande kort
2. Bensinkort
3. Pensionssparande
4. Jag har fått mens ( tack Matilda W)
5. Jag kan byta oljefilter på min bil
6. VÄRLDSFÖRÄLDER

puss!

nu ska jag in på vuxenpoäng.com och se hur vuxen jag eg. är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0