Morgonens trafiknyheter

"Det här är trafikredaktionen som vill varna för en stillastående bil på E6i norrgående riktning mellan Laholm och Halmstad i höjd med Laxvik, det står en bil där som har fått motorstopp, den står visserligen i sidan men det regnar ute och sikten är inte den bästa. Hjälp är på väg så det kommer stå två bilar där sen som kommer försöka få igång bilen.Vi vill alltså varna för en stillastående bil i norrgående riktning mellan...."

Tack tack fan va bra!

Det var en gång en liten tjej som glatt skulle åka hem efter en lång natt på jobbet. Hon tittade på bensinmäatern som lyste och tänkte " jag klarar mig till Halmstad, har ju aldrig hänt att jag har fått motorstopp förut så..."
Det regnade kraftigt och hon tänkte " hmm, jag klarar mig nog, fan å få stå still på MOTORVÄGEN i detta vädret, ursh dom andra bilisterna skulle ju, i all sin stress på väg till jobbet, inte se mig och köra på mig,.."
Plötsligt började bilen hacka sig fram, gå ner i fart och...ja den ville liksom inte mer...

Resten kan ni ju fundera ut själva. Men visst nu har jag ju världens HJÄLTE till pappa som snabbt var på plats för att hjälpa mig. Fast klockan var 20 över sex när jag ringde. Visserligen var han nog bara glad att slippa jobbet en liten stund. Han jobbar ju på samma ställe som jag så han var vaken och hade precis bytt av mig och mitt skift.

TACK till min hjälpte till pappa och TACK alla ute på E6 som inte körde på mig utan snällt blinkade ut och körde lite längre ifrån mig.

Trevlig helg på er. nu ska jag mysa ner mig i soffan för att senare somna, ska upp och jobba övertid kl. 18.00-06.00 men det är en annan historia.



HERO!

Kommentarer
Postat av: Mallan!

Men lillan då..:) jaa det är tur vi har pappa ibland:P sånna här tillfällen å när han härmar AB då är han bra!! haha..Kramkram

2008-11-14 @ 19:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0