Varför är det ingen som lyssnar?


Har till att börja med haft en jättebra helg!
Jag är helt slutkörd men ÅH! så roligt det var.
Vi har varit på Busfabriken, spelat fotboll i regn, bowlat, ätit god mat, varit på Tropikcenter och hälsat på hos pappa.
Mycket rap och fistävlingar blev det och med det kom skratten. Härligt!

Nu till en sämre dag.

MÅNDAG!

Inte många kommer förstå detta men jag måste skriva ändå.
Jag blir så arg! Idsag på jobbet hade jag, på min del av hallen, service. Maskinen stod alltså still hela dagen.
På den andra delen var det intag, nytt jobb. Det gick käpp rätt åt H**E.
Jag hade ett förslag på vad som skulle ändras för att det skulle bli bra, Men nehejdå! Här bryr vi oss inte om vad jag säger för så kan man ju inte göra, det är fel, går inte...bla bla bla!

OK, tänkte jag skit samma jag går tillbaka till att göra min service. Dagen rullade på och inget blev liksom bättre i den andra maskinen, jag provade för andra gången att lägga fram mitt förslag, NEJ! går inte, funkar inte så..bla bla BLA!

Så gick dagen och jag blev bara mer och mer deppig för ingen lyssnade på mig. Så i slutet av dagen fick en man som har jobbat där väldigt länge och är väldigt duktig, rycka in och försöka. Även han misslyckades men jag bad honom, som brukar lyssna på mig, att ställa in maskinen som jag sa, OK! sagt och gjort,...GUESS WHAT!?!
Det fungerade!!!...stolt skrek jag ut, " hate to say I told you all so!"
Men var ändå inte så glad...det kändes liksom tomt på något sätt, att ingen hade lyssnat och trott på mig,...hur får man folk att lyssna när alla förutsättningar för att folk inte ska lyssna är dom man har.

Kort
Tjej
Sist in i fabriken.

Typiskt
Men jag kan...Mamma jag kan! Jag kan gö´så mycke´...
Faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Jag lyssnar...

Det är bara att stå på sig, jag vet hur det är ...när ingen lyssnar och man vet att man har rätt...Man får vara diplomatisk, upprepa vad man sagt och sen...så småningom lyssnar någon. Ge inte upp !! Fortsätt kämpa!! Det är tyvärr så i den patriarkala världen. Män lyssnar inte på kvinnor! Är man dessutom yngre, vacker och har rätt så lyssnar de aldrig!!!

Men ge dig inte för det, stå på dig! Men var inte uppnosig och näbbig...käbbla inte utan ryck bara på axlarna och gå vidare..skaka lite nedlåtande på huvudet och himla med ögonen...Ja du vet! KRAM KRAM jag vet att du kan gö´så mycket!! Jag VET! För jag har lyssnat på dig...älskade barn

2008-10-13 @ 19:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0