Att leva efter sitt motto...

FInns så många ordspråk och motton här i livet. Jag har väl inte alltid haft något jag alltid strävar och lever efter, men i en låt från Snook sjunger dom så här:

" Jag vet inte vart jag ska men jag ska komma dit"/Snook
Och det är väl ungefär så jag tänker och känner oftast.
Jag har ingen aning om vad jag vill. "vill slåss, bör fly, är ambivalent". Jag vill skaffa barn nu, men om jag hade varit gravid idag hade jag fått panik och inte velat. Jag vill inget annat än att flytta in i huset, men tänk att jobba eller studera utomlands ett halvår/år. Jag vill bo i en liten etta, superfesta och hänga på stan varje helg, men jag har C och är så lycklig med det vi gör.
Det handlar inte om att jag är tråkig bara för att jag har ett fast jobb på ett tryckeri, fast förhållande och inte gillar utelivet i Halmstad lika mycket längre. Det handlar bara om att jag har andra förutsättningar nu. Jag kan inte ta ledigt från jobbet hur som helst. Inte heller " ta ledigt" från C och bara fly iväg. Jag får för honom, TRO MIG, jag får. Men vill inte. Jag har så mycket annat som gör mig lycklig och glad. Och förresten, vem har sagt att det bara finns vissa saker som är roliga och gör en lycklig?
Jag har så många drömmar och mål, men när jag kommer dit är inte livet slut. Hur jag än vill tro att när jag får barn och haft gift mig så är livet bra, så måste jag inse att när jag väl står där utanför min villa med barn och kombi och en fin ring på fingret så kommer jag längta och drömma efter annat.
Så det enda jag vet, är att jag ska komma dit. Vart det än bär.

" ...vad ska man bli när man blir stor, vad kostar husen där du bor om tio år, tiden går och sätter sina spår..."
" Om och om igen, vill vi nå framtiden varför inte leva här och nu och inte sen?
När vi kommer dit min vän, blickar vi framåt igen. Så varför inte leva här och nu och inte sen"
/Scotts.

Så många låter som försöker nå fram till mig...dom knackar på min dörr men vågar jag släppa in dom? vågar jag lita på att det blir bra?

Jag måste leva här och nu!! Det är okej att planera för framtiden, det är bara bra. Men vad jag ska göra i helgen och om en månad är också viktigt att se och njuta av.
Känns som om det är dags att åka upp till stugan snart så jag får känna på livet....

Tack för alla fina kommentarer! Känner varje ord i mitt hjärta. Ba´satt ni vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0