att nöja sig med det lilla nöjet

I mina yngre år tyckte jag det var roligt med små lappar som man kunde hänga upp lite överallt för att göra folk glada.
jag hittade några sånna nu när vi städade för nån dag sen.
Så här kommer mitt försök att göra er lite mer glada:

-Det var en gång berätta och berätta om
så gick berätta ut, vem stannade inne?

-Varför är spöken vita?
- För man ska kunna skilja dom från blåbär

-vad är litet, gult och klapprar när det går?
- En kyckling i träskor
( ser ni den lilla klapprande saken framför er? söt!)

Nerifrån ser det inte så högt ut, men när man står här på köksbordet vågar man inte hoppa.
( min favorit, den står lite överallt, men jag tycker den låter så söt och liten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0