att unna sig livet

För att livet ska fungera bra, för att man ska känna att man är en del av världen och livet man lever så gäller det att unna sig ibland.
Det gjorde vi idag. Vi vaknade ganska sent fast min klocka ringt från kl. tio så gick vi upp halv tolv. Jag frågade om vi inte kunde äta hotellfrukost på Svea inne i stan. Klart han ville det.
Så vi åkte in och satte oss och åt hotellfrukost, pratade lite och läste Aftonbladet. Det var så mysigt, och gott!
Iof. lite dyrt kanske, 139:- för en person men vafan, unna sig!
Sen gick vi en liten runda på stan, jag såg att dom fortfarande hade den lilla skridskobanan på torget och blev så sugen, men C ville inte och jag hade känt mig mycket dum och löjlig om jag hyrde ett par skridskor, åkte runt ensam medan han stod på andra sidan och vinkade. Så det får bli nästa söndag när Sanne har sin dotter, för är det väder för det så ska vi åka då. Det är så bra att ha en vän med ett barn, då tillåter man sig själv att göra roliga saker, utan att känna sig dum och löjlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0