Behövs verkligen alla småsaker?

Ah godmorgon!
Igår när jag gick och la mig, fick jag en sån där känsla att, Åh! i morgon ska jag upp tidigt, städa och fixa med massa saker. Så jag satte kaffebryggaren på timer kl. kvart över åtta. Jag gick upp kvart över nio...typiskt mig att snooza i en timme bara för jag kan och har tid. När jag väl kom upp hade jag missat att bekräfa timern på bryggaren också men tur var väl det eftersom jag annars fått gammalt kaffe.
Nåväl, nu är jag uppe och har börjat rensa min garderob. jag har lagt alla sommarkläder i en väska som jag inte behöver förrän vi flyttat. Smart va? Så tänkte jag sedan fortsätta mig ut i skafferiet, rensa där och sen kanske ta tag i skrivbordet också ( det ser förjävligt ut här). Så tar jag alla småsaker nu innan flytten. Rensar, städar och kastar!
Jag måste bli hård mot mig själv och tänka två gånger:
" Behöver du verkligen den här lilla, lilla tygväskan?" eller " men vadå, ska du verkligen gå på makserad utklädd till hemkunskapslärare?", Bara för att inte spara massa onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0