Ett stänk av lycka...

Ibland känner man sig bara lycklig. Med eller utan anledning.
Idag är det min lyckliga dag!

När jag kom hem,hade underbaraste gjort mat. Så när det var klart sa han:
"åh, jag glömde duka fram glasen". Sen gick han in på toa..."Jaha!?" tänkte jag, " jag tar väl fram dom då", Och i skåpet låg en superfin blomsterbukett! Jag blev så generad och glad. I Blommorna satt ett kort med, dom smartaste orden på ( om man känner mig väl, så vet man varför dessa orden passar så bra, eller hur mamma?)
så här stod det;

" Om man inte vet vart man skall, så är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme"- Nalle Puh
Och;
" När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är anorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på. -Nalle Puh

Jag och den där Nalle Puh har mycket gemensamt.  Vi är små och kloka, egentligen, snälla och rara, egentligen, men saker kan komma ut så fel och får ibland andra att bli ledsna eller så skrattar dom, ofta det sistnämna.

Jag fällde såklart en tår. Fast av lycka, inte gråt.  Jag blir så lycklig när folk säger saker eller skriver saker som man vet att dom har tänkt på en, dom känenr mig och vet att det som framför är något jag kan ha nytta av.

JAG ÄLSKAR DIG MIN UNDERBARASTE

Kommentarer
Postat av: Mallan!

Åh vad gullig han är:) vill också ha en sån söt kille:P

2009-01-28 @ 00:42:30
Postat av: A A Milne eller?

Älskade lilla Nalle Puh! Precis så är det ju, det har jag ju alltid sagt... Du är Nalle Puh, din syster Nasse, stora lillebror är hmm Kanin (tveksamt fall, kan även vara Uggla) och yngste brodern Tiger, utan tvekan..Då måste ju jag vara A A Milne som skapat er alla eller?? S Jag kanske är Kängu eller Heffaklumpen?? Puss o gråt tårar av glädje ofta...men kom också ihåg att skratta och le!!

2009-01-28 @ 14:02:29
Postat av: Sofie

Såå gulligt:) Dom blommorna och dom orden har du säkert förtjänat!



Ta hand om dej!

2009-01-28 @ 17:21:43
Postat av: Angeliné

åh, vad mysigt av honom! inte visste jag att han var en sån romantiker :)

2009-01-29 @ 22:04:16
Postat av: rose-marie

Vad jag blir glad när jag läser din blogg.Du är så klok,min söta goa LINNEA,o du har entoppen fin sambo,han påminer mig om min älskade Jan.1000kramar

2009-02-07 @ 18:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0