Fredag är till för mys

jag säger bara FREDAG!!!
Härligt! Midnre härligt att inte ha en krona kvar...snart vankas smslån...nä kanske inte men ni förstår.?!
Nu ska jag äta duscha, äta mat som lilla C lagar sen handla och köpa lite Rosévin, ta ett glas och bara mysa ner mig i täcket!! MMM UNDERBARA FREDAG!
Dessa dagar är osm gjorda för mys. Som när vi var små:

Mamma och pappa åkte och handlade mat lagom till Disneydags, så var Tv:n som våran "barnvakt". När man hörde bilen sprang man till dörren, mötte dom med kassar i handen och rotade runt för att se vilken "finmat" vi skulle äta.
Det starkaste minnet jag har är baugetter och pommes, sen såklart godis eller chips. Sist kom också läskbacken in.
Jag hade en speciell känsla i magen då. Värmeljus, Mat, godis, läsk och lite senare läggtid.
MYS!



Vårat godis som vi fick i Påskas, Och den skålen är inte LITEN!
Ibland är det bra att ha skilda föräldrar och svärföräldrar som tycker om att ge en godis!

Förresten är min svärmos "STOLT över att ha en konstnär i familjen", är det inte gulligt sagt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh jag längtar också efter dessa mysfredagar vi hade förr...då det var stort att se Disney på tv, spela Bingolotto (det var kanske på lördagen)och äta gott...Det blir aldrig riktigt detsamma nuförtiden..men vi äter fortfarande god mat på fredagar och snacks till tv..På spåret t ex...men man har inga barn att mysa med längre, som tindrar och är glada för en skål med chips och ett glas Haiwa...Förresten är jag också stolt över dig och ditt konstnärliga skapande, men mest över dig som person helt o hållet naturligtvis! Kramisar

2009-01-30 @ 17:38:02
Postat av: Madde

Hej Linnea, det var längesen :) Tack för komplimagen, jag har varit inne och kikat på din blogg några gånger också :) hehe får bli en vana minsann! Hoppas du har det bra. Kram

2009-01-31 @ 13:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0