Smärtgränsen är nådd..

Goddagens!

Nyvaken och kaffeklar! Har sovit riktigt gott idag faktiskt, natten på jobbet gick också ganska fort. Skönt!
Vill först be om ursäkt för mina små stavfel och slarvfel i mina inlägg, Språkpolisen hade en razzia igår mot bloggen så nu får jag betala ett böter på 5546,98:- tråkigt men sant.
Ska bättra mig.

Idag har jag träningsvärk sen Pw:n igår, det är så skönt! Man vet att man lever liksom, tänkte ta en runda i morgon igen innan akvarellkursen börjar. Jag trodde jag hade missat första gången på den men det visade sig vara fel! Den börjar i morgon så jag kan vara med, hurra! Mer tavlor att ta hem och ge bort. hihi. Det är inte bara som jag säger för det ÄR supermånga som vill ha mina tavlor, fast än jag inte är så nöjd med dom så jag vill ge bort dom men vill ni ha dom så, sure.

Har tänkt på en sak, hur kommer det sig att vissa har lägre smärtgräns än andra?
Jag såg på unga mödrar igår,och den tjejen på 17 år (!) som skulle föda barn, hon bara låg där, krystade och andades, skrek inte, gav inte ifrån sig ett ljud. Enda gången var när hon vände sig om i sängen så sa hon " åh!"...men inte mer!!
Herregud jag hade ju skrikit ut alla fönster i rummet om jag var henne.
Sen hörde jag på jobbet igår om en gubbe som sågat av sig tummen, men hade inte riktigt tid att gå ifrån, så han väntade till lunchen och gick in till chefen och sa att han måste åka till sjukhuset med tummen, visst det fick han såklart, men den dumme fan åker hem och letar upp patientbrickan först!! Hallå, hans tumme satt löst!
Jag skriker då hellre en gång för mycket så att folk verkligen förstår hur ont jag har!

Kommentarer
Postat av: sisådärja

Jippie, klirr i kassan alltså..tackar tackar...för det är väl jag som får det du betalar i böter eller?? :)

Den här gången lyckades du nästan utan ett enda litet skrivfel..bravo!!

Om man skriker högt när det gör ont, kanske det gör mindre ont ,men om man bara skriker för att andra ska förstå att det gör ont, förstår inte jag vitsen med att skrika...Och som vi vet är din smärttröskel särdeles låg i jämförelse med en del av dina syskons...Det går att andas ut smärtan också..mycket bättre för alla runtomkring...

2009-01-15 @ 17:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0