sommarlov!

Godmorgon kära läsare. vad gör jag uppe vid den här tiden kan man undra? Jo, det ska jag berätta, JAG HAR SEMESTER!
Det har nu gått 32 minuter av min semester och det känns underbart!
För att fira detta underverk så har jag köpt hem jordgubbschampagne, jordgubbar och färska frallor.
Detta ska sedan avnjutas i våran trädgård ( för vi har ju en egen nuförtiden)  tillsammans med min käresta.
Han är fortfarande ovetande om detta då jag snart ska gå in och väcka honom med en sång, en bricka med champagnen och rosor i en vas ( också dom från våran trädgård).
Hade tänkt sjunga en sommarlovs visa, för sommarlov  ett underbart skönt ord och jag har haft gott om dom i mitt liv, men det tråkiga är att jag inte längre kommer ha det, så semestern får kallas för sommarlov, om man vill tycker jag.
En sång som vi sjöng i fyran tror jag, gick så här någonting:

"sommar lov, solen lyser skönt, sommar lov, gräset är så grönt. Himlen blå vill jag nå när jag fångas utav viden sommarlov! Sköna sommarlov!"

en annan, såhär:

" Sommarlovs gräsmattan rullar sig ut, nu får vi sommarlov!
timmarna blir aldrig mer som förut, när vi har sommarloooooov!"

Bilder kommer sen...

Kommentarer
Postat av: Gittan

Men va gullig du är..ha det så skönt nu på din semester o NJUT..kramiz.:)

2009-07-03 @ 09:52:07
Postat av: Madde K

Sommarlov har du förtjänat ;) hoppas inte vädret blir apkasst nu!

2009-07-03 @ 11:01:06
URL: http://pixiebob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0