Hemma på vår gata i stan...

Det finns så många olika stilar när det gäller hem och hushåll.
Jag gillar så mycket olika och slits ofta mellan den stilrena och grymma, ovanliga stilen.
Eftersom jag jobbar på tryckeri och ser en hel del reklam och kataloger innan alla andra, så kan jag sitta där och tänka " åh ett sånt vill jag ha" " eller nej, ett sånt, eller åh den också"...
Det är inte lätt att hitta stilen för mig, som i allt annat är jag ambivalent.

Jag har precis tagit en paus ifrån mitt städande, och pyntande. Så när jag gick här så tänkte jag på hur vi egentligen har det. Jag vill tro att jag kan få det lika stilrent och snyggt som t.ex ett par vi var hemma hos i helgen. T & J. Dom har verkligen den där stilen, ni vet, få saker men attans så snyggt och rent!
Men snabbt kom jag på att så är inte fallet här på Årstidsvägen.
Nix, vi har det väl fint. Men hur mycket vi än har plockat bort, slängt, gett bort och gömt undan så är det saker överallt!

Det går en våg av det mysiga, lite "savann" aktiga i vårat vardagsrum,där mys möter lekfullhet. ( jag syftar nu på korgen med leksaker vi har i hyllan, spriten som står på sin plats och alla täcken som ligger i soffan, ifall man vill vila middag)
Hallen är en typisk barnfamiljehall, skor, väskor, jackor och solglasögon slängda överallt, fattas bara att man snart hittar en gammal banan i någon väska som står där. ( vi har inte ens barn!)
Badrummet ska vi inte tala om, jag har inrett med svarta detaljer, men det går inte ihop då tapeten är så fruktansvärt ful.
Inte obehagligt gammalfarmorful men, ful.
Vårat sovrum är ganska stilrent, om det inte vore för de där garderobsdörrarna mitt emot sängen som inte alls passar in. Och det går inte att komma på vad som skulle passa bättre in istället heller.
Kontoret och gästrummet är bara en ren kaos, där lådor med det där undamgömda, glöma och slängda står.

Så, jag tror att jag trivs nog inte riktigt på ett ställe där allt har sin plats. Det ska vara lite stök, lite " var fan ska den här stå,äh jag lägger den här"-stil.
Leksaker är ett måste. Lite gosedjur, någon bil, tågbana, och så ifall man vill leka, eller det kommer någon som vill leka.
Tänk så tråkigt att som barn komma hit och inte ha något att göra!
Därför fick också sandlådan stå kvar när vi köpte huset.
Fattas bara en bilmatta, men det får jag nog vänta med tills jag får barn.

AMBIVALENT!! THATS ME!

lite bilder på huset kanske?






Kommentarer
Postat av: Gittan

Men va fint Linnea..där måste du trivas:)kram

2009-06-16 @ 12:08:08
Postat av: Anonym

Så kul att du börjat blogga igen!! Jag tror att man känner sig mest hemma om det är lite blandad stil. lite nytt,lite gammalt lite personligt...inte inreda efter nån broschyr eller nåt program...Man måste känna efter själv vad man trivs med ...och det tar år att komma på...eller rättare sagt man ändrar sig med åren som går..Kram mamma

2009-06-16 @ 18:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0