Att lära sig av det tråkiga.

Idag har varit en bra,fast jobbig dag.
Så klart att man någon gång ryker ihop med sin arbetskompis, jag menar,man träffas ändå nästan varjedag minst åtta timmar. Idag bråkade jag och Tomas. Skrek och hade oss. Om en småsak egentligen men vi hade helt skilda åsikter, och jag tycker fortfarande att han har fel inställning till vissa saker. Lite små löjliga. Men det är nog för att han har jobbat där så länge, för så som han anser om arbetsfördelningen, så anser dom som jobbat där länge också. För länge.
Men men, vi blir nog sams igen. Tråkigt bara.

Det som var bra idag ( egentligen dåligt då maskinen gick sönder) men bra för mig var att jag fick lära mig att fixa sönderslitna kablar. John, min skiftledare visade mig så pedagogiskt och förklarade så bra, så nu vet jag att man inte bara kan tejpa ihop kablar som gått sönder, man måste tejpa dom för sig, annars blir det kortslutning.
Man lär sig något nytt varje dag.

En dag avklarad, förhoppningsvis blir denna veckan kort, då vi kanske bara jobbar till på onsdag. GOTT!
Nähä, nu är jag hungrig, C står och lagar ihop någon Skomakarlåda special som han har hittat ett recept på. Det luktar gott och han har faktiskt lärt sig något idag med, för när jag kom hem var det första han sa:
"Hej, jag har precis skalat en rotselleri för första gången i mitt liv, det gick bra".

Kommentarer
Postat av: rebeccy.blogg.se

Jag blev länkad av spiderchick, för jag hade lämnat en rolig kommentar tydligen=) därför fick jag upp läsarantalet, fast de e inte så många, de ligger på runt 45 varje dag, trodde de skulle bli mer efter hennes länk=)

2009-03-03 @ 12:25:51
URL: http://rebeccy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0