Har du inte?...

Kom att tänka på en rolig och lite förvirrande sak som hände när jag jobbade på Busfabriken i Halmstad, ett stort lek och bus land för stora som små.
Vi hade en ny tjej där som var måttligt nervös ( eller bara korkad) som skulle följa med mig när jag hade hand om ett barnkalas...


Barnet - vet du?..
Nya tjejen (chockad över att ett barn pratade med henne) - nej vadå? vad har du gjort?
Barnet ( något förvirrad) - eeh....jag har inte gjort nånting....
Nya tjejen- har du inte? men gud vad tråkigt!
Barnet ( ännu mer förvirrad)- eeeh aaa..( vänder sig till mig och fortsätter historien om att han hade varit på ett sånt här kalas förut)




Det var mycket underhållande att stå bredvid och titta på denna konversation. Två världar möts och jag vet inte om hon kanske skulle hitta ett annat jobb snarast.??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0